اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

لیختنشتاین، بیکن و وارهول در ساتبی خبرساز شدند

 

ساتبی نیویورک شب گذشته فروش 250 میلیون دلاری را پشت سر گذاشت.

تابلوی sleeping girle 

به گزارش آکادمی هنر، ساتبی که همین هفته پیش با تابلوی جیغ ادوارد مونش تمام نگاه هنردوستان را به خود جلب کرده بود، بار دیگر آثار به یادماندنی را با قیمت‎های گزاف به فروش رساند. اغلب آثار حراج شده متعلق به هنرمندان قرن بیستم آمریکا بودند. یکی از پر سر و صداترین آن‎ها تصویری است از الویس پریسلی که دومین اثر گران این حراجی شد. این اثر را اندی وارهول هنرمند بزرگ پاپ آرت با نام Double Elvis کشیده است.

 الویس پرسلی اندی وارهول

Double Elvis تابلویی که بالاتر از انتظارات 37 میلیون دلار به فروش رسید. رکورد یک تابلو از وارهول در این حراج متعلق به Green Car Crash است که در سال 2007 با قیمت 71.7 میلیون دلار به فروش رسید. به جز محبوبیت پریسلی نقاش پشت آن یعنی وارهول از اهمیت بالاتری قرار دارد و گمانه‎زنی‎هایی که مبنی بر پایین آمدن این تابلو پس از سال‎ها و فراموشی الویس را بر هم خواهد زد.

 

فاتح این شب روی لیختنشتاین با اثری با نام Sleeping Girl (دختری با موهای بلوند که چشم‎هایش را بسته است) و فرانسیس بیکن با Figure Writing Reflected in Mirror بودند. هر دو اثر با مبلغ 44,882,500  به فروش رسیدند.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما