اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«فروپاشیدن» در گالری یونیکس هیوستون

 

گالری یونیکس اولین نمایشگاه انفرادی از نقاشیهای هنرمند هلندی، اِلِن دی مایر، در هیوستون را با عنوان «فروپاشیدن» برپا نموده است. برای این نمایشگاه کارهایی از مجموعه «شکاف دیجیتال» ارائه شده که رابطه همیشه در حال تکامل میان پیوندهای شخصی و فنآوری پست‌مدرن را مورد تاکید قرار می‌دهد.

 

به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری یونیکس، در «فروپاشیدن»، کارهای الن دی مایر چشم‌اندازی سنجیده را از چیزی که نمی‌بینی تا چیزی که هر روز احساس می‌کنی، ارائه می‌دهد. هنرمند می‌خواهد تاثیر جامعه‌ی پست مدرن ما را بر رفتار انسان نشان دهد و همچنین تضاد میان غرایز اصلی انسانی ما، یعنی عشق، طمع، ترس، حس جمعی و علاقه‌ی همیشگی برای پیشرفت و موفقیت. دی مایر میگوید: "مجموعه‌ی شکاف دیجیتال در مورد همه‌ی ماست. در طول بیست سال گذشته ما دگرگونی بزرگی بیشتر ناشی از فنآوری و انقلاب دیجیتال را تجربه کرده‌ایم. اما غرایز انسانی‌مان تغییر نکرده‌اند، اگرچه جامعه‌ی مدرن ما اغلب انتظار دارد آنها را نادیده بگیریم. این تنش، الهامبخش کار من است".

 

پرتره‌های او افراد موفق را نشان می‌دهند، در حالی که با نگاه‌های تهی شکننده به نظر می‌رسند. پیکره‌های الن دی مایر مجهز به گجت‌های دیجیتالی نظیر عینکهای گوگل و آیفون هستند، که به ویژگی مسلط زمانه‌ی ما در دسترسی به اطلاعات و قدرت اشاره دارد. اغلب فیگورها با اشیای کوچک و عجیب به تصویر کشیده شده یا دستکش‌های نظافت پلاستیکی پوشیده‌اند که نماد یک وسواس اجتماعی برای استرلیزه‌کردن و کمالی دست‌نیافتنی است. الن دی مایر (متولد ۱۹۵۵) برای تکنیک ظریف و سطح بالای جزئیات کارهایش در اروپا شناخته می‌شود. او در آکادمی هنر تیلبورگ هلند تحصیل نموده است و مدرسه‌ی هنر خودش را اداره می‌کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما