اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه آثار ویلیام وگمن در سن خوزه آمریکا

 

موزه‌ی هنر سن خوزه نمایشگاهی از آثار هنرمند مشهور امریکایی، ویلیام وِگمَن، برپا نموده است. وگمن بیشتر برای عکس‌ها و ویدئوهای کانسپچوالش از سگ‌های نژاد وایمارینر شناخته می‌شود.

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت نت، این نمایشگاه با عنوان «هنرمندانی شامل من: ویلیام وگمن» مخاطبان را با کارهای عمیقا شخصی و کمتر شناخته شده‌ی وگمن آشنا می‌کند که وی در آنها تعامل همیشگی‌اش با تاریخ هنر، فرهنگ عامه، طنز و فلسفه در هنر را مورد تامل قرار می‌دهد. نمایشگاه حدود ۴۰ کار از دهه‌ی ۱۹۷۰ تا امروز، از جمله نقاشی‌های کارت پستالی، ویدئوها، و منتخبی از طراحی‌های کانسپچوال قدیمی هنرمند را در بر می‌گیرد. همچنین عکس‌های جدیدی از سگ‌های وگمن به نمایش درآمده که به دقت روی صندلی‌های مدرن با طراحی  چارلز و ری ایمز، حالت گرفته‌اند.

 

پنج ویدئو به شیوه‌ی استاپ موشن که نوکیا در ۲۰۰۴ برای نمایش در گوشی‌های هوشمند سفارش داده بود، و نقاشی‌های خلق شده در طول ده سال گذشته از دیگر آثار حاضر در نمایشگاه هستند. در این نقاشی‌ها او از کارت پستال‌ها برای بازگویی داستان‌هایی راجع به آنچه می‌توانست خارج از محدوده‌ی کادر اتفاق بیفتد، استفاده کرده است. برای این کار وگمن کارت پستال‌ها را روی بوم می‌چسباند و سپس با گسترش دادن یک تصویر و مرتبط کردن آن با تصاویر دیگر کارت پستال‌ها، فضاهایی تخیلی و رویایی می‌آفریند. وی در این نقاشی‌ها به هنرمندان پیش از خود ادای احترام می‌کند؛ داوینچی، هاپر، کاندینسکی، و عکاسانی چون کارلتون واتکینز و ادوارد مایبریج. در نمایشگاه همچنین طراحی‌های سریع و کارتون مانندی ارائه شده است که آگاهانه به شیوه‌ی ناییو خلق شده‌اند.

 

ویلیام وگمن(متولد ۱۹۴۳) در رشته‌ی نقاشی در کالج هنر ماساچوست و دانشگاه ایلینوی تحصیل نموده است. وی زمانی که مشغول تدریس در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا بود اولین مجموعه‌ی عکس از سگ‌هایش را تحت عنوان «من ری» ارائه داد. از آن پس عکس‌ها و ویدئوهای او در نمایشگاه‌های متعددی حضور داشته و همچنین در کتاب‌ها، آگهی‌های تجاری، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما