اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نقاشی‌های جدید استفانی گوتیل در نیویورک

 

گالری مایک وایس در چهارمین همکاری خود با استفانی گوتیل، مجموعه‌ای از نقاشی‌های جدید او ارائه نموده است.

 
به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری میایک وایس، برای این نمایشگاه با عنوان «خانه‌ی آقای پیپس»، این هنرمند ساکن برلین، عمیقا زوایای پنهان ذهن خود را کاویده است. با نمایش گروهی از موجودات نامتجانس، گوتیل هنجارها را پشت در گالری گذاشته و مایک وایس را به معبد عجایب تبدیل نموده است.

 

موجودات خیالی هنرمند علیرغم همه‌ی خاص بودن و نواقصشان به شکل دوستان نزدیک ما به نظر می‌رسند. در حقیقت، دقیقا به دلیل همین صداقت جذاب و تقریبا کودکانه‌ی ذاتی غرابت آشکار این فیگورهاست که ارتباط با کارها اجتناب ناپذیر است. با این حال هنوز چیزهای بیشتری ورای ظاهر کارناوالی این شخصیت‌ها وجود دارد؛ هنرمند هر کدام از آنها را با جاذبه‌ای عاطفی انباشته که به نظر می‌رسد هم از تجربیات شخصی وی نشات می‌گیرد و هم به شکل جهانشمولی قابل فهم است.

 

موجودات گوتیل با ظاهر عجیب و آشکار بودن احساساتشان، همگی حس به شکل مبهمی آشنا از فرهنگ عامه را تداعی می‌کنند، گویی که هنرمند آنها را از افسانه‌های قدیمی بریده و به شیوه‌ی خودش دوباره به هم دوخته است. برای مثال حضور جانور انسان‌نمای شاخدار ضد بابانوئل، به نام کرامپوس، که ریشه در داستان‌های آلمانی-اتریشی دارد، در چند کار احساس می‌شود. به جای بازنمایی عین به عین این جانور، گوتیل تنها ایده‌ی کرامپوس را در سر داشته و به طور مثال در یکی از کارها این جانور به شکل موجودی که در حال هدایت یک خوک است، ظاهر می‌شود. با این وجود هنرمند در کارهایش داستانی را روایت نمی‌کند. بلکه در عوض او همه‌ی مواد و عناصر لازم را فراهم می‌کند_ شخصیت‌ها، نوع پوشش، احساسات و صحنه‌ی نمایش_ و ما را تنها می‌گذارد تا قصه‌های دور از ذهن خود را تصور کنیم. استفانی گوتیل در برلین زندگی و کار می‌کند و کارهایش در مجموعه‌های عمومی و خصوصی در سراسر جهان نگهداری می‌شود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما