اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه نقاشی‌های ویلیام بیلی در گالری بتی کانینگهام

 

 

گالری بتی کانینگهام نمایشگاهی از جدیدترین نقاشی‌های ویلیام بیلی برپا نموده است. این ششمین نمایشگاه هنرمند در این گالری است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از وبسایت گالری بتی کانینگهام، نمایشگاه حاضر کارهای اخیر بیلی، طبیعت بیجان، پیکره‌ در طبیعت، پیکره در فضای داخلی و پرتره‌های تکی را در بر می‌گیرد. مطابق معمول، همه‌ی کارها منحصرا از تخیل بیلی نشات می‌گیرند و از این رو، پیکره‌ها و اشیای آشنا، اغلب در دوران فعالیت وی تکرار می‌شوند.

 

بیلی می‌گوید: «من همیشه طراحی می‌کنم؛ این کار روشی برای ثبت خیال‌پردازی‌ها یا به یاد آوردن چیزهایی است که دیده‌ام. من مستقیما از اشیا و افراد طراحی نمی‌کنم بلکه همیشه ذهنی این کار را انجام می‌دهم.» با وجود این به‌مرور پیکره‌ها و اشیا دستخوش تغییراتی سنجیده در شکل، جزییات و وضعیت‌شان می‌شوند. در سه کار از طبیعت بیجان‌های حاضر در نمایشگاه، با عناوین مشابه «هفتگانه»های یک، دو و سه، هفت شی مشابه (یک کاسه، یک فنجان، یک شمعدان و چهار تخم‌مرغ) فضای هر نقاشی را با چیدمان‌‌های متفاوت اشغال کرده‌اند.

 

مکان‌هایی را نیز که بیلی در برخی نقاشی‌ها به تصویر کشیده است اگرچه ازلی به نظر می‌رسند، جهان مدرن نیز در آنها، خصوصا در مناظر او از اومبریا، به‌آرامی رخنه می‌کند. در «رویاپردازی در اومبریا» پیکره، سیگاری در دست دارد؛ در اثری با نام «سلولی» هم همان‌طور که از عنوانش بر‌می‌آید، پیکره‌ موبایل دارد. هنرمند می‌گوید: «معتقدم یک هنرمند باید متعلق به زمان خودش باشد. اما این بدین معنی نیست که روزگار او باید سوژه‌ی کارش باشد.»

 

بیلی در کانسیل بلافز ایالت آیووا به دنیا آمده است. او ابتدا در دانشگاه کانزاس آموزش دید و پس از خدمت در ارتش امریکا در جنگ کره، تحت نظر جوزف آلبرز در ییل تحصیل نمود و مدارک لیسانس و فوق‌لیسانس خود را دریافت کرد. وی در حال حاضر در شهر نیوهیون ایالت کنتیکت امریکا و اومبریای ایتالیا زندگی می‌کند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما