اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمایشگاه پرویز تناولی،خالق «هیچ» در تهران

 

تناولی در گالری شهریور

 

نمایشگاهی از آثار پرویز تناولی در گالری شهریور برگزار شده و به مدت یک ماه برای بازدید عموم آزاد است.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر این آثار همگی در سال ۹۴ و ۹۵ خلق شده اند و برنامه ریزی و طراحی نمایشگاه حدود سه ماه زمان برده است. در یک سالن از گالری شهریور، آثار روی بوم تناولی نمایش داده شده است که نقاش در آن‌ها «هیچ» را به همراه  آیکون هایی از سراسر جهان نقاشی کرده است. و در سالن دیگر دو مجموعه چاپ با تعداد نسخه محدود (سیلک اسکرین با رنگ گذاری دستی) نمایش داده شده است. این آثار نیز ارجاع به مجموعه ای از آثار تناولی داشتند که سالهای ۱۳۴۱ و ۱۳۴۲ خلق شده‌اند.



مجموعه مجسمه‌های «ز» معروف‌ترین و آثار تناولی هستند. مجسمه‌های «قفل و قفس»، «دست‌ها»، «شاعر ایستاده» و «پرسپولیس» (که در حراج کریستی دوبی به قیمت بی‌سابقه دو میلیون و ۸۴۱ هزار دلار به فروش رفت) هم از ساخته‌های شناخته شده این هنرمند به حساب می‌آیند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما