اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

آثار ربوده شده‌ی ون‌گوگ در ایتالیا پیدا شدند

 

 

دو اثر ونسان ون گوگ، نقاش نامدار هلندی پس از گذشت ۱۴ سال از ربودن‌شان در موزه ون گوگ آمستردام سرانجام در شهر ناپل ایتالیا پیدا شدند.


به گزارش بخش تجسمی آکادمی هنر و به نقل از آرت دیلی، این آثار هنری در یک عملیات ضد مافیایی پلیس ایتالیا در «گاستلاماره دی استابیا»، در نزدیکی ناپل یافت شدند. در واقع پلیس به‌دنبال کشف مواد مخدر بود که این تابلوها را پیدا کرد.

هر دو تابلوی ون گوگ در ۷ دسامبر ۲۰۰۲ (۱۶ آذر ۱۳۸۱) از موزه ون گوگ آمستردام ربوده شدند. یک سال بعد پس از این دزدی دو تن از ربایندگان بازداشت شدند اما آثار به سرقت رفته یافت نشدند.

 

مدیر موزه ون گوگ آمستردام اصل بودن تابلوهای پیداشده را تأیید کرد و گفت تابلوها کمی آسیب دیده‌اند اما وضعیت خوبی دارند. دو تابلو یافت‌شده «دریا در اسخیفنینگن» و «کلیسای اصلاح‌شده در نونن» نام دارند که اولی در سال ۱۸۸۲ و دومی در سال‌های ۱۸۸۴/۸۵ کشیده شده‌اند. به‌تخمین کارشناس‌ها ارزش این دو تابلو ده‌ها میلیون یورو است.

 

ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا روز جمعه ۳۰ سپتامبر / ۹ مهر با همتای هلندی خود مارک روته دیدار کرد. در این دیدار هر دو نخست‌وزیر از یافتن تابلوهای ون گوگ اظهار خرسندی کردند.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما