اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

دیوها و فرشتگان؛ نمایشگاه نقاشی رضا هزاره در سوئد

 

 

اخیرا مجموعه‌ای از نقاشی‌های پرتره رضا هزاره، هنرمند افغان در نمایشگاهی زیر عنوان "دیو‌ها و فرشتگان" در شهر فلن سوئد به نمایش گذاشته شد.


آقای هزاره در این آثار به واکاوی روح و روان هموطنانش و تقابل بین زشتی و زیبایی، خیر و شر پرداخته است. رضا هزاره در آثار جدید خود، که فضایی متفاوت با کارهای گذشته‌اش دارد، صورت‌های مغموم و پژمرده‌ای را به نمایش گذاشته، چهره‌هایی در هم ‌کشیده که گویی فریاد سال‌های درازی را فرو خورده‌اند و حالا به خفقان رسیده‌اند.

 

رضا هزاره در آثار جدید خود، که فضایی متفاوت با کارهای گذشته‌اش دارد، صورت‌های مغموم و پژمرده‌ای را به نمایش گذاشته، چهره‌هایی در هم ‌کشیده که گویی فریاد سال‌های درازی را فرو خورده‌اند و حالا به خفقان رسیده‌اند.

 

نسل جدید مهاجر از جمله موضوعاتی است که رضا هزاره در آثار خود به آن پرداخته. نداشتن هویت و ثبات اجتماعی، سردرگمی و پریشانی در این عالم برای این نسل در آثار او بازتاب دارد؛ نسلی که به هیچ سرزمینی متعلق نیست و به‌دنبال معنی‌بخشیدن به زندگی است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما