اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«هواداران ما» جدیدترین کلاژ سر پیتر بلیک؛ پدرخوانده‌ی پاپ‌آرت بریتانیایی

 

 

سِر پیتر بلیک، یکی از چهره‌های پیشگام جهان هنر که اغلب از او به عنوان «پدرخوانده‌ی پاپ‌آرت بریتانیایی» نام برده می‌شود، یک کار کلاژ سفارشی برای گروه هتل‌های Mandarin Oriental به انجام رسانده است.


از این اثر برای پوشاندن نمای شعبه‌ی لندن هتل در طول دوره‌ی نوسازی گسترده‌ی آن استفاده شده است. این کلاژ عظیم با عنوان «هواداران ما» برای فراهم کردن یک سرگرمی چشم‌نواز در منطقه‌ی نایتسبریج آفریده شده است.

 

«هوادارن ما»، بزرگترین کاری که تاکنون بلیک خلق کرده، کلاژی از ۱۰۰ چهره‌ی برجسته است؛ از مورگان فریمن و هلن میرن تا جوانا لاملی و جنی پکم. همه آنها مهمان‌های همیشگی شعبه‌ی لندن هتل و دیگر شعب آن در سراسر جهان هستند. سر پیتر بلیک می‌گوید: «برخی از کارهای اولیه‌ی من کلاژهایی از جمعیت انبوه مردم بودند؛ این کار هم حال و هوای جلد آلبوم ۱۹۶۷ گروه بیتلز، Sergeant Pepper’s Lonely Hearts Club Band را دارد.» بلیک مسئولیت طراحی جلد این آلبوم مشهور و تاریخ‌ساز بیتل‌ها را بر عهده داشت.

 

کلاژ به قالب خاص و متمایز کار بلیک تبدیل شده است که او در طول زمان مکررا به آن باز می‌گردد. وی در ادامه می‌افزاید: «این کار بسیار با شیوه‌ی متداول کار من متفاوت است. یک کار کلاژ بسیار وقت‌گیر و پرزحمت است، اما این بار بیشتر موضوع چیدمان فیگورها بود و این که کاری کنی در کنار هم تاثیر خوبی داشته باشند_مطمئن شوی که هیچکدام از آنها شانه‌اش بریده یا پاهایش حذف نشده باشد_ که همین قسمت استادانه‌ی کار است. این پروژه‌ی فوق العاده‌ای برای کار کردن بود. امیدوارم رهگذران سعی کنند افراد مشهوری که می‌شناسند را در آن پیدا کنند.»

 

این کار تکان‌دهنده، که به صورت قابل مشاهده‌ای در نمای جلویی ساختمان هتل به نمایش گذاشته شده، یک لذت بصری است. جیل کلوگ، از مسئولین هتل هم می‌گوید: «هتل Mandarin Oriental Hyde Park بخشی از ساختار زندگی در لندن است و این پروژه‌ی نوسازی هیجان‌انگیز، طراحی شده تا تاییدی بر جایگاه آن به عنوان یکی از هتل‌های مجلل مطرح جهان باشد. شاهکار سر پیتر بلیک نه تنها ادای احترامی به شهر است، بلکه گستره‌ی جهانی این گروه هتل‌های زنجیره‌ای را به شکل کاملا بدیعی می‌ستاید.»

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما