اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نیکی کریمی و بهناز جعفری «به همراه شام با دوستان» در ایرانشهر

 

نمایش به همراه شام با دوستان آیدا کیخانی نیکی کریمی

نمایش به همراه شام با دوستان به زودی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش بخش تئاتر آکادمی هنر، نمایش به همراه شام با دوستان که درخواست حضور در تالار حافظ را داشت با منتفی شدن این درخواست در ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت. کیخانی پیش از این قرار بود با نمایش مرد بالشی در مقام کارگردانی ظاهر شود که مبنی به گفته خود او، بنا به تصمیم گروهی قرار بر این شد که نمایش شام با دوستان را او اجرا کند و مرد بالشی را همسرش محمد یعقوبی به صحنه ببرد که کیخانی هم در کنارش است.

 

شام با دوستان نوشته دونالد مارگوینر است که با ترجمه زهره جواهری و کارگردانی آیداکیخایی اجرا می‌شود. این نمایش کاری از گروه تئاتر «این روزها» است که دراماتوژری آن را محمد یعقوبی سرپرست این گروه تئاتری انجام می‌دهد. داستان این نمایش درباره دو زوج است که سال‌هاست با یکدیگر دوست هستند و حالا مشکلی برای یکی از آنها پیش می‌آید که در طول نمایش برخورد افراد دیگر را نسبت به این اتفاق می‌بینیم.

نمایش شام با دوستان که جایزه پولیتزر سال 2000 را دریافت کرده با بازی (به ترتیب ایفای نقش) نیکی کریمی‌، امیر دلاوری،‌ بهناز جعفری و احمد ساعتچیان به صحنه می‌رود.

 طراحی صحنه را منوچهر شجاع برعهده دارد و موسیقی این اثر نمایشی را بهرنگ بقایی می‌سازد.  پریدخت عابدین نژاد‌، طراح لباس و محمد قدس دستیار کارگردان این نمایش هستند. این نمایش همراه با دیگر نمایش گروه تئاتر «این روزها» با نام مرد بالشی به کارگردانی محمد یعقوبی از هفته اول خرداد در سالن شماره یک تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود.

 آیدا کیخایی پیش از این نمایش‌های خداحافظ، روزمرگی‌های زناشویی و یک دقیقه سکوت را اجرا کرده و نمایش شام با دوستان چهارمین تجربه او در حیطه کارگردانی تئاتر است.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما