اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

نمايش «هياهوي همهمه همگاني» به کارگردانی شادمهر راستین اجرا نمي‌شود

 

  شادمهر راستين كه قرار بود از امشب ـ 27 تيرماه ـ نمايش «هياهوي همهمه همگاني» را در تالار «مولوي» اجرا كند، اعلام كرد: اجراي اين نمايش به زماني نامعلوم موكول شده است.



راستين كه اين نمايش را با گروهي از هنرجويان و دانشجويان تئاتر آماده‌ي اجرا كرده بود، گفت: روز گذشته _ 26 تيرماه _ از سوي مديريت جديد تالار مولوي به ما گفته شد، اجراي نمايش ما فعلا به تعويق افتاده است،اين درحالي است كه متن ما مجوز گرفته بود و نمايش هم بعد از بازبيني و اعمال اصلاحيه‌هاي خواسته‌شده، مجوز اجرا را دريافت كرده بود. 

او كه براي آماده‌كردن اين نمايش تمريني 14 ماهه را با گروهش داشته است، اضافه كرد: وقتي روز شنبه درخواست ارائه سالن را مطرح كرديم، مديريت تالار مولوي عنوان كرد انجام اين امر امكان‌پذير نيست و حتي هيچ زمان ديگري را براي اجراي ما مشخص نكردند و اين درحالي است كه ما تمام زمان خود را براي پيدا كردن سالن‌هاي ديگر از دست داده‌ايم.

شادمهر راستين با تاكيد بر اين‌كه تمام پيگيري‌هاي لازم را براي حل اين مشكل انجام مي‌دهد، گفت: ما با مديريت قبلي تالار مولوي قرار‌داد داريم اما مديريت جديد بدون توجه به تعهدات مديريت قبلي، اجراي ما را به زماني نامعلوم موكول كرده و با ارائه‌ي نامه‌اي كتبي به ما گفته‌اند، نمايش‌مان را اجرا نكنيم. 

راستين اظهار تاسف كرد: هيچ نمايش ديگري جايگزين نمايش ما نشده و با توجه به اين‌كه نمايش «روز سرباز» هم اجرا نمي‌شود، بايد تعارف را كنار بگذاريم و بپذيريم تالار «مولوي» عملا و رسما تعطيل شده است.

در پي تعليق تفاهم‌نامه ميان انجمن هنرهاي نمايشي و تالار مولوي، حسن باستاني نيز از اجراي نمايش «روز سرباز» كه قرار بود از امشب به صحنه برود، بازماند. 

اين در حالي است كه پيش از اين مديريت جديد تالار مولوي اعلام كرده بود تعهدات قبلي اين تالار هم‌چنان به قوت خود باقي است.

 

 

منبع: ایسنا 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما