اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اجرای نمايش «حضرت والا» از دوم آذر آغاز مي شود


نمایش «حضرت والا» به کارگردانی حسین پاکدل، از روز سه شنبه دوم آذرماه در تماشاخانه ی شماره ی یک ایران شهر به روی صحنه می رود.


به گزارش روابط عمومی تماشاخانه ی ایران شهر، پس از نمایش «جن گیر» به کارگردانی کورش نریمانی که روز جمعه بیست و یکم آبان ماه به اجرای خود پایان داد، از روز سه شنبه دوم آذرماه نمایش «حضرت والا» در تماشاخانه ی شماره-ی یک ایران شهر به روی صحنه می رود. 

 
«عمارتی متروک. ایرج، جوانی عاشق پیشه وارد این عمارتِ ممنوع می شود و با استفاده از دفتر خاطرات به جا مانده در آن جا، خاطره ی عشق خود را با حضور ارواح سرگردانِ مأوا گرفته در این عمارت برای ما بازسازی می کند. اما به جای عشق، خیال و خاطره، کابوس هایی برای ایرج شکل می گیرد و در نهایت ایرج را نیز به درون خود می بلعد...»


نویسنده و کارگردان این نمایش حسین پاکدل است و عاطفه رضوی، مهدی سلطانی، داریوش موفق، مهدی پاکدل و... بازیگران «حضرت والا» هستند. طراحیِ چهره پردازیِ این نمایش هم به عهده ی عبدالله اسکندری، چهره پرداز نامیِ سینما و تئاتر است. نمایش «حضرت والا» از روز سه شنبه دوم آذرماه هر شب (به جز شنبه ها) ساعت 15/20 در تماشاخانه ی شماره ی یک ایران شهر اجرا خواهد شد.


در تماشاخانه ی استاد سمندریان هم اجرای نمایش «قاتل بی رحم، هَسه کارلسون» نوشته ی هنینگ مانکل به کارگردانی مسعود رایگان که از روز پنج شنبه سیزدهم آبان ماه آغاز شده، هم چنان ادامه دارد و با استقبال چشمگیر تماشاگران همراه است. بازیگران این نمایش رؤیا تیموریان، شبنم مقدمی، هومن سیدی، جواد عزتی و محمد سلوکی هستند. نمایش «قاتل بی رحم...» هر شب (به جز شنبه ها) ساعت 20 در تماشاخانه ی استاد سمندریان به روی صحنه می رود.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما