اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

اجرای نمايش " ارد ویسور اناهیته" بدون بلیط فروشی



" ارد ویسور  اناهیته" نمایشی با محوریت آناهیتا اسطوره ایرانی است که اجرای پایانی کارگاه بین الملی آفرینش (از نگارش متن تا اجرا) می باشد و توسط "گروه نمایش آو" به اجرا خواهد شد. این کارگاه زیر نظر سرکار خانم قدس طینت از انگلستان و  بابک مهری از ایران سرپرستی و هدایت شده است.

نمايش ‌"ارد ويسور اناهيته" از تاريخ چهارشنبه 19/8/89 بمدت 8 روز  در آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی آو، پلاتو گِل اجرا خواهد شد. ساعت اجرا هر روز 18 تا 20  خواهد بود.

متن این نمایش بر اساس ایده ها، بازي ها و مطالعات توسط اعضای گروه به سرپرستي سركار خانم سهيلا قدس طينت نويسنده و بازيگر تحصيل كرده مقيم كشور انگلستان نوشته و آماده اجرا شده است. ايشان براي برگزاري اين كارگاه توسط گروه نمايش آو دعوت شده اند و از لندن به تهران تشريف آورده اند. نمايشنامه موجود براساس بازي ها و تمرينات طراحي شده براي نگارش خلاق گروهي زير نظر ایشان به نگارش درآمده است. همزمان اين نمايشنامه به سرپرستي بابك مهري براساس نگاه گروه آو (موسيقي،حركت و ديالوگ) توسط اعضا حاضر در اين كارگاه دراماتورژي و اجرا خواهد شد.

این نمایش بلیط فروشی ندارد و به دلیل شرایط اجرا ظرفیت تماشاگران در هر روز محدود است. تماشاگران و علاقه مندان براي تماشای این نمایش مي توانيد با شماره هاي گروه تماس بگيرند یا به سایت www.avtheatre.ir بخش "تماس با ما" مراجعه نمایند.

گروه نمایش آو در ادامه این کارگاه به همراه اعضاي حاضر در كارگاه يك سفر- اجراي 3 روزه به معبد آناهيتا واقع در بیشابور (شيراز) داشت. و در کنار بازدید و شناخت بیشتر این معبد تازه کشف شده، در دالان های این بنا به تمرین و بازخوانی نمایشنامه گروهی خود پرداختند.

آناهيتا ايزدبانوي آب، پاکی و باروري است كه در اسطوره هاي ايراني جايگاه والايي دارد.آبان ماه نيز ماه آناهيتا و آب است.

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما