اختصاصی

آخرین نقد آثار

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.00 (2 رای)
نقد فیلم «سیکاریو»/ از بهترین‌های سال
  این فیلم داستان عملیات یک تیم امنیتی ضد مواد مخدر در مرز بین ایالات متحده و مکزیک است. فیلمی که در مکان های واقعی فیلمبرداری شده است و علاوه بر دارا بودن یک فیلمنامه‌ی تو در تو و جذاب، گروه بازیگران فوق العاده ای نیز دارد. دنیس ویلانووا کارگردان فیلم که از او قبل‌تر فیلم زندانیان و آتش سوزی را دیده‌ایم، در ساخته‌ی جدیدش سیکاریو اجازه ی تکان خوردن بینندگانش از مقابل پرده را بدان ها نمی دهد. 
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.90 (5 رای)
نقد فیلم «دختر دانمارکی»/ دو نقش‌آفرینی خارق العاده
  بسیار این جمله را شنیده‌ایم که برخی از مردم در بیشتر مواقع زندگی‌اشان احساس می‌کنند که در درون یک کالبد دیگری زندگی می‌کنند. این به واقع تعریف حسب و حال آن دسته از افرادی در جوامع کنونی ما است که با صفت تراجنسیتی خطاب می‌شوند. اینار وگنر هنرمندی بود که در دهه‌ی 1920 میلادی در کپنهاگن دانمارک گرفتار چنین احساسی شد. یعنی به واقع در زمانی که این چنین احساسی کاملاً برای جوامع اروپایی بیگانه و داف
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 2.67 (3 رای)
نقد فیلم «The Big Short»
  بحران مالی که در سال 2007 آغاز شد، ضررهای هنگفتی به اقتصاد جهان وارد آورد و حتی باعث تغییرات بسیاری در نظام بانکی در سرتاسر جهان شد. نخستین زمزمه های بحران اقتصادی با بحران مسکن در آمریکا آغاز شد. در جریان این بحران، بانک ها وام های مسکن بلند مدتی به مشتریان خود ارائه می کردند که منجر به افزایش شدید قیمت مسکن در حدود 124 درصد شد. این افزایش قیمت شدید، سبب شد تا مشتریان از فرصت بدست آمده استفا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.00 (1 رای)
نگاهی به فیلم مارتی دلبرت مان/ بوی خوش زن
  مارتی، مرد مجردی است از یک خانواده ی اصالتا ایتالیایی که با مادر پیرش زندگی می کند. او یک کاتولیک تمام عیار و معتقد است که شاگرد یک مغازه قصابی ست.  مان ، با ظرافت ،روزمرگی حاکم بر زندگی او را به تصویر در می آورد ، به گونه ای که حس یکنواختی روزگار مارتی ، بیننده را به همدلی با او فرا می خواند. مکالمه ی مارتی با دوستش در کافه ، راجع به برنامه ریزی برای تفریح شبانه ، نمایی ست که بی هدفی و دلسرد
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.17 (3 رای)
نقد فیلم «ارغوان»/ تنهایی پرهیاهو
  عشق در سینمای ایران ، حدیثی است که بارها در فیلم‌های مختلف به آن پرداخته شده است و این تفکر پیرامون این ژانر وجود دارد که دیگر قصه‌ی بدیعی برای نقل کردن نمانده است.  اما این قصه‌ی پرتکرار و ظاهرا به پایان خط رسیده، در هر روایتی، طعم خاصی دارد و فیلمسازان ایرانی، هر یک از زاویه نگاه خود به این موضوع ژرف انسانی پرداخته‌اند. پوشاندن نوع خاصی از جامه‌ی قصه بر تن حدیث عشق، وجه تمایز بسیاری از فیلم
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
اصل مُد: امر نو
  تازه‌اش کن! «ازرا پاوند»   تصوری نو. نگاهی نو. جنسیتی نو. یک جفت لباس‌ زیر نو. «اندی وارهول»   مُد کلی نیست. پدیده‌ای نیست که همه‌جا و در همه‌ی زمان‌ها وجود داشته باشد. ریشه‌های آن نه در انسان‌اند نه در طبیعت نه در مکانیسم‌های گروهی در کل. از زمانی که مُد نخستین بار در یک جامعه‌ی واحد ظهور کرد، موجب شده است که تعداد همواره فزاینده‌ای از جوامع و نواحی اجتماعی دیگر نیز به درون منطق آن
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 2.50 (2 رای)
بعضی ها نوستالژیک‌شو دوس دارن/ نگاهی دوباره به نهنگ عنبر
  سامان مقدم کارگردان گزیده کاری است که کمدی سیاسی– انتقادی و جریان ساز «مکس» و عاشقانه ی بدیع و ساختارشکن «کافه ستاره» را در کارنامه‌ی سینمایی خود دارد. مقدم پس از فیلم «یک عاشقانه‌ی ساده» که با ضعف های متعددی در پردازش شخصیت ها و حیات بخشی به انگیزه‌های فردی آنها در متن فیلم نامه مواجه بود، بار دیگر سراغ کمدی انتقادی دیگری رفته که فیلم نامه‌اش را مانی باغبانی و مونا زاهد نوشته اند. ادامه مطل
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.83 (3 رای)
وقتی دنیای فشن مفهوم مصرف را هم تغییر می‌دهد / نگاهی به طرح ایلی صعب بر اِویان
  فشن آرت تنها محدود به لباس و اکسسوری نمی‌شود. کالایی به رغم خواست هنرمند کاربری اش تغییر می کند تا تفاوت‌ها رقم بخورد. وقتی فراواقع‌‎گرایان دست به طراحی برای نظام بورژوار زدند و دکوراسیون منزل و وسایل روزمره‌ای را که هر روز به شکل ساده‌ای می‌دیدیم، به اثر هنری تبدیل کردند کلید تفاوت چه در معنا و چه در کاربرد تغییر کرد. ادامه مطلب: وقتی دنیای فشن مفهوم مصرف را هم تغییر می‌دهد / نگاهی به طرح ا

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما