اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

مصاحبه سوزان ساراندون با کری مولیگان ستاره نوظهور انگلیسی

 

کری مولیگان ستاره 25 ساله انگلیسی از تئاتر لندن ظهور کرد و به سینما رفت. او لحظاتی را در غرور و تعصب ظاهر شد و سپس به بازی در چند سریال پرداخت. مولیگان با فیلم تحصیل An Education توانست توانایی‎های خود را بیش از پیش به اثبات برساند و حتی برای این نقش کاندید جایزه اسکار شود. دیوید فینچر برای فیلم دختری با خالکوبی اژدها چند بازیگر را کاندید این نقش کرد که در نهایت کری مولیگان را برگزید و او موفق شد فرصت این را به دست آورد تا در کنار جانی دپ، برد پیت و جورج کلونی در یک فیلم بزرگ خود را محک بزند. ماهنامه Interview در ماه گذشته مصاحبه‎ای را با این بازیگر جوان و خوش‎آتیه ترتیب داد. سوزان ساراندون بازیگر مشهور آمریکایی که در سال قبل در فیلم اواتار ایفای نقش کرده و در فیلم The Greatest همبازی مولیگان بود، این مصاحبه را در نیویورک انجام داده است که در ذیل می‎توانید گزیدهای از آن را مشاهده نمایید.

 

ساراندون: ترجیح می‎دی در کدوم بخش از آمریکا زندگی کنی؟ از زندگی تو نیویورک لذت می‎بری؟

مولیگان: من عاشق نیویورکم. فکر می‎کنم اگه از روز اول می‎تونستم تو نیویورک باشم چقدر خوب می‎شد. این برای دومین باره که می یام نیویورک شاید بهترین زمان زندگیم باشه بعد از بازی در فیلم  The Greatest و از پاییز گذشته بعد از بازی در فیلم Wall Street.

 

ساراندون: مسلما تو نیویورک همه چیز در دسترسه درست نمی‎گم؟

مولیگان: کاملا موافقم. اگه در خیابونای L.A قدم زده باشی این موضوع را کاملا حس می‎کنی

 

ساراندون: چه چیز این شهر برات غافلگیرکننده است؟

مولیگان: فکر کنم مردم نیویورک. آدمایی که تو نیویورک زندگی می‎کنند رفتارشون خیلی دوستانه‎تر از بقیه، مثلا مردم لس آنجلس یا لندنِ. تو نمی تونی ارتباط خوبی با مردم لندن برقرار کنی. اگه یه چرخی تو خیابونای لندن بزنی این موضوع رو به خوبی حس می‎کنی.

 

ساراندون: از این موضوع بگذریم و بریم سراغ بحث اصلیمون و اون سؤال کلیشه‎ای و همیشه جالب؛ تئاتر یا سینما؟ کدوم رو ترجیح می‎دی؟

مولیگان: نمی‎خوام یک جواب کلیشه‎ای بدم ولی از بازی در تئاتر بیشتر لذت می‎برم. البته، به جز بازی در The Seagull که احساس لطیفی ازش داشتم.

 

ساراندون: در تئاتر تو خیلی بهتر میتونی احساستو نشون بدی ولی در فیلم کنترل خوبی روی دوربین نداری ... به هر حال اگه یک فیلم به تو پیشنهاد بشه چه نکته‎ای برات در اولویت هست؟ چون به ندرت پیش می‎یاد که کارگردان، فیلمنامه و گروه بازیگری مورد نظرت همه با هم جور بشه؟ راستی نظرت در مورد این مدل موی کوتاهی که الآن داری چیه؟

مولیگان: چقدر سؤال...!؟ به نظر من پیدا کردن یک زوج هنری خوب خیلی می‎تونه بهم تو یک فیلم کمک کنه. در مورد اون مدل مو هم می‎تونم بگم تجربه جالبیه (با خنده)البته با کلاه گیس.

 

ساراندون: برای انتخاب فیلم برنامه ریزی خاصی داری؟

مولیگان: نه دقیقا. بیشترین چیزی که برام مهمه اینه که مردم چه احساسی دارند.

 

ساراندون: وقتی تو یک فیلم بهتر ایفای نقش می‎کنی احساس فشار بیشتری رو خودت رو حس نمی‎کنی؟

مولیگان: هرگز به گذشته بر نمی‎گردم. فقط سعی می‎کنم بهترین کارم رو ارائه بدم و بتونم به نقش مقابلم هم حسی رو بدم که اونم بتونه بهترین کارشو ارائه بده.

 

ساراندون: خوب بریم سراغ فیم آخرت An Education: کدوم قسمت فیلم برات از جذابیت بیشتری برخورداره؟

مولیگان: اول در مورد این فیلم بگم که در سالن‎های کمی در لندن به نمایش درآمد، که اصلا خوب نبود. خیلی‎ها نتونستند به تماشای فیلم بنشینند. در مورد جذابیتش باید بگم که، از همه بیشتر موضوعش منو جذب کرد. یک رابطه نامتقارن بین یک دختر جوان با یک مردی که به مراتب از خودش بزرگتره.

ساراندون: باز نمی‎خوام کلیشه ای حرف بزنم، ولی چون پیتر ساراگارد خیلی با احساس و تو خیلی زیرکانه و قوی ایفای نقش کردین این تفاوت سنی برای من حس نشد. درسته که تمام موضوع فیلم حول محوریت رابطه جنسی بین این دو شخصیت نبود ولی هیچ احساس زننده‎ای هم به نظرم به تماشاگر دست نمی‎داد. عموما در این گونه فیلم‎ها دختر به عنوان قربانی محسوب می‎شه ولی در An Education همچین احساسی مشاهده نمی‎شد.

 

ساراندون: سؤال جالب و آخر: احساست چه جوری بود اگه دختری داشتی که با یک پسری که سن بیشتری (خیلی بیشتر) از خودش دارد مثل رابطه همین فیلم، ارتباط عاشقانه برقرار کنه؟

مولیگان: من شیفته این فیلم و شخصیتاشم، ولی اصلا نمی‎تونم تصور کنم دخترمو در این شرایط تصور کنم. به نظرت کی می‎تونه؟ خودت می‎تونی؟

 

 

 

 

 

درباره نویسنده :
مهدی میرقادی
نام نویسنده: مهدی میرقادی

طراح مد، انیماتور و منتقد سینما / همکاری با نشریات داخلی و خارجی

کارشناس طراحی مد از RMIT ملبورن

کارشناس ارشد انیمیشن از LASALLE College of the Arts سنگاپور


دیدگاه‌ها  

0 #2 Guest 1389-03-19 01:35
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
نقل قول کردن
0 #1 Guest 1389-03-15 21:48
سایتتون عالیعه عالیعه، مصاحبتون هم توپه توپه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما