اختصاصی

جامعه شناسی هنر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (4 رای)
انریکو روبوستی: نقاش جهان نیچه‌ای
مقدمه انریکو روبوستی نقاش معاصر ایتالیایی سبک منحصر به فردی دارد. او با وفاداری به تکنیک چشم ماهی جهان‌اش را روایت می‌کند. تکنیک چشم ماهی، روشی است که در آن نقاش تصاویر را آنگونه بازنمائی می‌کند که چشم ماهی می‌بیند. ادامه مطلب: انریکو روبوستی: نقاش جهان نیچه‌ای (1) دیدگاه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.75 (2 رای)
گربه سگ به روایت فوکو
  مقدمهگربه سگ یک سریال انیمیشنی اثر پیتر هانان آمریکایی است. اولین سری از این کارتون در سال 1998 به روی آنتن رفت و در دهه  80 شمسی از مرکز پخش کودک و نوجوان صدا و سیمای ایران پخش می‌شد. این سریال به صورت قسمت‌های 22 تا 24 دقیقه‌ای در چهار فصل تولید شد که فصل آخر آن در سال 2013 به پایان رسید، روی هم رفته شامل 68 قسمت است. در سال 1998 به عنوان محصول انیمیشنی تلویزیون، یک قسمت از آن برنده "آنی  ا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.00 (3 رای)
«خانه‌ای رویِ آب»: تحلیلی از منظر دوگانه‌های ارزشی
چکیدهمتن حاضر، سعی دارد تا با روش نشانه‌شناسیِ انتقادی، به تحلیل رمزگانِ موجود در فیلم خانه‌ای روی آب بپردازد. این فیلم در سال 1380 و به کارگردانیِ «بهمن فرمان‌آرا» ساخته شد. در این نوشتار نشان داده می‌شود که این اثر چگونه تناقض‌های فرهنگی-اجتماعیِ موجود در جامعه‌ای که شاهد اولین تجربه‌های پویشِ جامعه‌ی مدنی است را با قرار دادنِ رمزگانِ معرفِ ارزش‌ها و ساختارهایِ سنتیِ جامعه در مقابل رمزگانِ معر
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
بالا افتادن؛ نگاهی بر مقوله‌ی تمایز در  فیلم «جاسمین غمگین»
مقدمهجاسمین غمگین  فیلمی به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن است. این فیلم که در سال ۲۰۱۳ در آمریکا اکران شد، داستان زندگی جاسمین (کیت بلانشت) زن مُرفه نیویورکی است که بعد از این‌که زندگی و ازدواج‌اش با تاجر ثروتمند یعنی هال (الک بالدوین) تباه می‌شود، به آپارتمان خواهرش می‌رود تا دوباره زندگی‌اش را سروسامان دهد و به زندگی بازگردد. فیلم روایت چند روز از این همراهی و هم‌کناری جاسمین و جینجر است که به
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (5 رای)
جامعۀ نمایش:  نگاهی به بازنمایی مفهوم "نمایش"  در فیلم «کلاهبرداری آمریکایی»
مقدمه کلاهبرداری آمریکایی  علی‌رغم خلاصۀ داستان سرراست و آشنای‌اش، فیلمی خلاقانه با روایتی پیچیده و به لحاظ معنایی چندلایه است. از جملۀ مضامینی که به‌خوبی در تار و پود فیلم تنیده شده، مسئلۀ «نمایش» و هم‌بستگی آن با جعل و دروغ جاری در زیست اجتماعی آمریکا در دوران مورد اشارۀ فیلم است. این مفهوم علاوه بر شخصیت‌ها و ماجراهای فیلم، به تمامی اجزا و ساختار فیلم تسری پیدا کرده و چنان توجه مخاطب را به خو
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (24 رای)
حقیقت و روایت کلاسیک
      مقدمه:این مقاله (Classic Narrative and Truth) به شیوه‌ای که نظریه‌ اجتماعی و سینمای جهان مدرن را به نمایش می‌گذارد، می‌پردازد. در این بررسی به دنبال نظریه‌ اجتماعی و کنش اجتماعی هستیم. کنش اجتماعی مستقل (مستقل از ساختار) ایده‌ای است که افراد در درون موقعیت‌های اجتماعی محدود (تحت فشار) دست به انتخاب آزاد می‌زنند. ما به سینما به مثابه‌ی یک روایت کلاسیک نگاه می‌کنیم و هم‌چنین به اهمیت کنش

بانک اطلاعات هنری