اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

رابرت دنیرو در نقش یک شخصیت واقعی جنجال برانگیز در بچه جاسوس

 

رابرت دنیرو

رابرت دنیرو می‌گوید از این که در یک فیلم تازه سینمایی در نقش یک شخصیت واقعی بازی می‌کند، خشنود است. او قرارداد بازی در بچه جاسوس Spy's Kidرا امضا کرد.

رابرت دنیرو با نقش‌های واقعی که بر اساس شخصیت‌های حقیقی خلق شده‌اند، بیگانه نیست و پیش از این در چند فیلم شرح حال‌گونه بازی کرده است.او اسکار بهترین بازیگر مرد خود را برای بازی در یکی از همین نوع فیلم ها ،به نام گاو خشمگین گرفت.

 

در عین حال، وی در کمدی خانوادگی ملاقات والدین هم در نقش یک مامور سازمان‌های ضد جاسوسی بازی داشته،که از تکنیک‌های کاری خود بهره می‌گیرد تا مراقب داماد خود باشد.

این بازیگر کلاسیک سینما در فیلم بچه جاسوس که درام اجتماعی پرتنشی است و بر اساس یک ماجرای واقعی ساخته می‌شود، در نقش یک مامور ضدجاسوسی بازی می‌کند.

قصه بچه جاسوس درباره روابط پدر و فرزندی یک مامور سازمان ضدجاسوسی آمریکا به نام جیم‌ نیکلسون است، که نقش او را در فیلم رابرت دنیرو به عهده دارد. جیم نیکلسون یک مامور قدیمی سازمان سیا بود که متهم به جاسوسی شد و از پسر جوان خود ناتان درخواست کرد در سازمان سیا نام‌نویسی کرده و راه او را ادامه دهد.

فیلم‌نامه این فیلم بر اساس مقاله شش قسمتی برایان ونسون در مجله اورگونیان نوشته شده است. این مقاله در زمان انتشار جنجال زیادی به پا کرد.

 این مقاله افشاگرانه در زمان چاپ خود، توجه محافل عمومی را به خود جلب کرد و بسیاری گفتند بزودی صنعت سینما، فیلمی بر اساس آن تهیه خواهد کرد.

پیش‌بینی می‌شود اکران عمومی بچه جاسوس هم با سر و صدا و جنجال همراه باشد و موضع‌گیری منفی مسئولان سازمان سیا را به همراه داشته باشد.

برای بازی در نقش ناتان نیکلسون، از شیا لابوف،بازیگر فیلم سه‌ قسمتی ترنسفورمرز و وال استریت 2 دعوت به همکاری شده است.

سازندگان و تهیه کنندگان فیلم در شرکت فیلم‌سازی پام اینترتینمنت از بچه جاسوس به عنوان یک درام دلهره‌آور اسم می‌برند که سبک آن شبیه اگه می‌تونی منو بگیر با بازی لئوناردو دی‌‌کاپریو است.

برای کارگردانی فیلم دی جی کاروسو انتخاب شده است. این فیلم‌ساز که چشم عقاب او سال قبل در ایران هم به نمایش عمومی درآمد، درام دلهره‌آور اضطراب را هم با بازی شیا لابوف کارگردانی کرده است.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما