اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

«پیشتازان فضا» در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان

 

پیشتازان فضا

در آمریکای شمالی و در اروپا فیلم «پیشتازان فضا» ساخته جاستین لی رکورد شکست. از جمعه ۲۲ ژوئیه که این فیلم اکران شد تا یکشنبه ۲۴ ژوئیه در مجموع بیش از ۶۰ میلیون دلار فروش کرده و در صدر پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای جهان قرار گرفته است.


با این حال روایت تازه «پیشتازان فضا» هنوز نتوانسته در گیشه موفقیت «پیشتازان فضا، سفر به اعماق تاریکی» را که در سال ۲۰۱۳ با بودجه ۷۰ میلیون دلار ساخته شده بود به دست آورد.

 

نمایش عمومی «پیشتازان فضا» مهم‌ترین رویداد سینمایی در فصل تابستان در کشورهای غربی‌ست. در روایت تازه این مجموعه پربیینده که می‌بایست نمایانگر تنوع فرهنگی در یک جهان اتوپیایی باشد، این بار به همجسنگرایان هم استثنائاً فضایی اختصاص داده شده، اما فقط به مدت سه ثانیه.


فیلم سه‌بعدی «زندگی مخفی حیوانات خیابانی» ساخته کریس رینود که یک انیمیشن پرتحرک درباره زندگی حیوانات خانگی در غیاب صاحبانشان است و در ایران هم به شکل غیر قانونی در استریم‌ها با زیرنویس فارسی بییندگان زیادی دارد در سه هفته‌ای که از نمایش عمومی آن می‌گذرد ۲۷۰ میلیون دلار فروش کرده و بعد از «پیشتازان فضا» رکوردار فروش فیلم‌های سینمایی جهان است.

 

«شکارچیان روح» به کارگردانی ایوان رایتمن با فروش۲۱/۶ میلیون دلار در جایگاه سوم پرفروش‌های سینما قرار گرفته است. این فیلم در روزهای گذشته به خاطر آزار نژادپرستانه و سازماندهی‌شده لزلی جونز، بازیگر سیاهپوست آن خبرساز شده بود.

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما