اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

گیرمو دل تورو و نمایشگاه هیولاهای محبوبش در لس‌آنجلس

گیلرمو دل تورو

 

از پایان این هفته طرفداران «گیرمو دل تورو»، فانتزی‌ساز بزرگ سال های اخیر، شانس آن را خواهند داشت تا از کلکسیون شخصی او، شامل کتاب ها و شخصیت‌های سینمایی تا عروسک‌ها و نقاشی های اولیه اش، در قالب نمایشگاهی به نام «گیرمو دل تورو: با هیولاها در خانه / Guillermo del Toro: At Home with Monsters» در لس‌آنجلس دیدن کنند. او ۱۰ درصد از آثاری را که در مجموعه شخصی اش به نام «خانه بلیک» گردآوری کرده، در این نمایشگاه به معرض تماشا گذاشته است. 


بخش سینمایی آکادمی هنر- وقتی گیرمو دل‌تورو هنوز کودک بود مادرش برای او و هریک از خواهر و برادرهایش یک میز خرید. او در این باره می گوید: «میز من یک میز تحریر تقلبی به سبک ویکتوریایی بود که کمیک‌بوک‌هایم را داخل کشویش نگه می داشتم. مجسمه شخصیت های وحشتناک سینما را هم روی قفسه اش گذاشته بودم و نوشته های خودم هم روی میز بود. فکر می کنم این اولین کلکسیون من بود.»


کارگردان مکزیکی آثاری چون «پسر جهنمی / Hellboy»، «حاشیه اقیانوس آرام / Pacific Rim» و «کریمسن پیک / Crimson Peak» از آن موقع تا کنون راه درازی آمده و خودش بیش از هر کارگردان معاصر دست به خلق هیولاها و موجودات افسانه ای زده است. اما هم عرض آن در دنیای واقعی همچنان به جمع آوری کلکسیون های عجیب و غریب و خاطرات پروژه هایش هم ادامه داده است.


اکنون آن میز در خانه او در لس آنجلس قرار دارد اما کلکسیونش را نیز همان نزدیکی در دو خانه ای که به هم وصل کرده نگهداری می کند. خانه ای که پر شده از ۱۰ هزار کتاب، عروسک، طرح های هنری اولیه، مجسمه شخصیت های مشهور فیلم ها و ده ها اثر دیگر؛ یک کتابخانه مرجع، یک موزه شخصی و مکانی رؤیایی برای هر کسی که عاشق ترسیدن است. دل تورو خانه اشباح خود را به تقلید از کتاب چارلز دیکنز «خانه بلیک / Bleak House» نامیده است.


او درباره ایده اولیه ساخت این خانه اشباح می گوید: مجموعه ام مدام در حال گسترده تر شدن بود و ۴ اتاق خانه مان را اشغال کرده بود. من نمی خواستم آنها را در جعبه نگه دارم. دوست داشتم کتاب ها را مرتب کنم، تابلوها را آویزان کنم و .... بنابراین حوالی سال ۲۰۰۶ و بعد از موفقیت «هزار توی پن» که اسکار بهترین فیلم سال را گرفت، امکان آن را پیدا کردم که اولین خانه از ۲ خانه ای که حالا اسمش را گذاشته ام «خانه بلیک» را خریداری کنم. مرتب کردن این وسایل ۴ سال زمان برد.

 

به نقل از ورایتی

 

 

 

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما