اختصاصی

  • برندگان ونیز ۲۰۲۲ مشخص شدند، سهم پررنگ سینمای ایران در بخش های مختلف

    هفتاد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز شنبه شب با اعلام برندگان و مراسم اختتامیه به کار خود پایان داد. این جشنواره در ونیز ایتالیا از ۳۱ اوت تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار شد. مستند همه زیبایی و خونریزی (All the beauty and the bloodshed) به کارگردانی لورا پویترس برنده شیر طلایی برای بهترین فیلم در هفتاد و نهمین دو...

هنرمند آمریکایی دور ستاره ترامپ دیوار کشید

 

ستاره ترامپ

 

برای عملی شدن یا در حد شعار ماندن اظهارات دانلد ترامپ در مورد احداث دیوار بزرگ میان آمریکا و مکزیک باید تا هشتم نوامبر امسال و مشخص شدن نتایج انتخابات ریاست جمهوری صبر کرد.


با وجود این، یک هنرمند خیابانی در غرب آمریکا تنها ساعاتی پیش از سخنرانی تاریخی آقای ترامپ برای پذیرش رسمی کاندیداتوری، دیواری مینیاتوری به دور ستاره شهرت دونالد ترامپ کشیده تا مخالفت خود با این میلیاردر جمهوری‌خواه را در قالب هنر نشان دهد.


رهگذرانی که روز پنجشنبه (۲۱ ژوئیه - ۳۱ تیر) از کنار ستاره‌های طلایی نقش بسته روی سنگ‌فرش پیاده‌رو مشاهیر در بلوار هالیوود عبور کردند با دیدن دیواری ۱۵ سانتی‌متری که به دور ستاره دونالد ترامپ کشیده شده بود روبرو شدند. دیواری که هنرمند خیابانی با نام هنری 'مسیح پلاستیکی' آن را بنا کرده و روی لبه‌های آن هم سیم خاردارهای مینیاتوری کشیده است تا 'غیرقابل دسترس‌تر' شود.


این هنرمند در گفتگو با آسوشیدتپرس، انگیزه خود از این کار را چنین عنوان کرد: "من این کار را کردم تا بلکه توجه همگان را به سیاست‌های مورد نظر ترامپ جلب کنم."


همزمانی خلق این اثر با مهمترین روز گردهمایی ملی انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه در شهر کلیولند، بازتاب قابل توجهی را برای دیوار مسیح پلاستیکی به همراه آورده است. او با اشاره به این همزمانی گفته: "می‌دانستم این هفته گردهمایی جمهوری‌خواهان در حال برگزاری است و من هم سعی کردم از همین فضا برای جلب توجه سود ببرم." ستاره 'محصور شده' دونالد ترامپ در هالیوود امروز هزاران رهگذار را متوقف کرد و دوربین‌های گردشگران را روی این نقطه از پیاده‌رو مشاهیر هالیوود در شهر لس‌آنجلس میخکوب کرد.


همزمان در شبکه‌های اجتماعی هم عکس‌ این اثر هنری خیابانی مورد توجه قرار گرفته و نظرات مخالف و موافق فراوانی به دنبال داشته است. عکسی که مسیح پلاستیکی در صفحه اینستاگرام خود از 'دیوار ترامپ' به اشتراک گذاشته، صبح امروز حدود ۱۶ هزار بار پسندیده (لایک) شده و کاربران فراوانی زیر آن نظر نوشته‌اند. یکی از کاربران این دیوار را "بهترین خراب‌گری (وَندالیسم) بروی یک ستاره شهرت" در پیاده‌رو مشاهیر هالیوود خوانده و کاربر دیگری گفته این اثر "بهترین چیزی بود که امروز" دیده است.


هواداران دونالد ترامپ هم که از این اعتراض هنری 'خرسند' نشده‌اند به مخالفت با آن پرداخته‌اند؛ یک کاربر نوشته "ریاست جمهوری ترامپ دقیقا چیزی است که آمریکا به آن نیاز دارد." در همین حال، مسیح پلاستیکی که خود چهار سال پیش از بریتانیا به آمریکا مهاجرت کرده گفته اکثر بازخوردها به اثر او مثبت بوده است.


"در آمریکا شما مهاجرانی از تمام نقاط جهان را مشاهده می‌کنید و این یکی از عوامل اصلی است که آمریکا را بی‌نظیر و بزرگ می‌کند اما سیاست‌های دونالد ترامپ تهدیدی برای همه مهاجران محسوب می‌شود."


ستاره دونالد ترامپ در سال ۲۰۰۷ و در پی موفقیت یکی از برنامه‌های تلویزیونی او بروی سنگفرش پیاده‌رو مشاهیر در بلوار هالیوود نصب شد.

درباره نویسنده :
نام نویسنده: تحریریه آکادمی هنر

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب مرتبط

تحلیل سینما

تحلیل تجسمی

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما