اختصاصی

آخرین مقالات تحلیلی

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
کجا؟ جایی ... / نگاهی به فیلم Somewhere
  در یک تحلیل نشانه­-معناشناسی مکان بر فیلم زمستان­ استخوان‎سوز مجید رحیمی جعفری با وام گرفتن از جمله‎ی «آسمان همه جا همین رنگ است» چگونگی عرضه مکان به فضا و تعمیم یافتن آن را توضیح داده بود.[1] من هم می‎خواهم با استفاده از آن تحلیل فضای سرگشتگی آدمی -که عنوان پرونده‎ی مربوط به سوفیا کاپولا را هم شامل می‎شود- را در دنیای ذهنی سوفیا کاپولا تحلیل کنم.   جانی مارکو (استفان دورف) شخصیت اصلی فیلم در
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
«یه حبه قند» / جامعه شناسی و زنان
    در آثار هنری و شناخت آن‎ها می‎توان به شناخت جامعه و یا جامعه‎شناسی آن‎ها رسید. از منظر جامعه‎شناسی٬ دو رویکرد و بازتاب و شکل‎دهی نقش مهمی را ایفا می‎کند. ادامه مطلب: «یه حبه قند» / جامعه شناسی و زنان (4) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
گسست دلالت‎ها / تحلیل مجسمه‎های غزال پرتو، برگزیده جشنواره «پرسبوک آرت» و ششمین بی‎ینال مجسمه
      در ابتدای تحلیل لازم می‎دانم اشاره داشته باشم تحلیل پیش‎رو تنیده شده بر تئوری‎ها است و تا آن‎جا که به یک‎دست بودن مطلب ضربه نخورد سعی شده است موارد ثقیل توضیح داده شود. ادامه مطلب: گسست دلالت‎ها / تحلیل مجسمه‎های غزال پرتو، برگزیده جشنواره «پرسبوک آرت» و ششمین بی‎ینال مجسمه (5) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
تحلیل ویژگی‎های دیداری در عکس‎های بهاره بیشه برگزیده هر دو دوره‎ی جشنواره‎ی «پرسبوک آرت»
      در تحلیل پیش‎رو عکس‎ها بهاره بیشه که عناصر کودکانه از نمادها تا ایماژها در آن گنجانده شده است را با توجه به ویژگی‎های دیداری –برگرفته از عناصر پیامی رولان بارت- را بررسی خواهیم کرد ادامه مطلب: تحلیل ویژگی‎های دیداری در عکس‎های بهاره بیشه برگزیده هر دو دوره‎ی جشنواره‎ی «پرسبوک آرت» (5) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 2.20 (5 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
قاتلین بالفطره‎ رومانتیسم هزل‎آلودی در لوای قهرمان‎سازی رسانه‎ها
  میکی (وودی هارلسن) و مالوری (ژولیت لوئیس) زوج قاتلی هستند که آرام آرام تبدبل به چهره‎های محبوب جوانان می‎شوند. مالوری، دختری که مورد آزار جنسی پدرش قرار گرفته و همیشه در رنج و محدودیت به سر می‎برده است، تصمیم می‎گیرد به همراه دوست پسرش میکی، پدر و مادرش را از بین ببرد و از همان‎جا زندگی جدیدشان را شروع کنند. آن‎ها با گذاشتن ردپا در قتل‎ها معروف و بالاخره دستگیر می‎شوند. وین گیل (رابرت داونی جون
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
به‎هم ریختن متن و آشنایی زدایی از فضای هنری / تحلیل نمایشگاه «بی‎مرز» در نگارخانه «سین»
  نمایشگاه «بی‎مرز»[1] از چند جهت قابل بررسی و تحلیل می‎باشد. این مجموعه آثار به مثابه متنی بر روی الواح و متونی بنا شده است که نه تنها قدمت آن به تاریخ خیال آدمی می‎رسد؛ بلکه در نزدیکترین انگاره هر مخاطب قرار خواهد گرفت. منظور نخست تأثیر متن‎ و هنرمندان از متن‎های پیشین است که ناخودآگاه و خودآگاه از سبک، مضامین و پیرامون خود گرفته و منظور ثانوی، هر اثر از یک هنرمند به طور مجرد می‎باشد که در نمای
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.00 (2 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
گفتمان تعاملی در «عشق سگی» Amores Perros
    در حین مواجهه با فیلمی برآمده از فرهنگی ناآشنا تنها به بحث درباره‎ی سبک، درونمایه، مؤلف و در نهایت فرهنگ جهان فیلم بسنده می‎کنیم و کمتر می‎شود به بررسی تعامل خود با محصول به مثابه یک «گفته» بنشینیم. برخوردی که منتقدان سینما –به خصوص منتقدان در فضای کشورمان- با متن دارند ریشه در نقد سنتی دارد. چون آنان بی‎درنگ به ریشه‎های گفتمانی می‎پردازند. مسائلی از این دست: مؤلف، نوع و ژانر اثر، تاریخ خلق
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 2.00 (1 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
  تقابل فرهنگ والا و فرهنگ پست در فيلم «بابل» Babel
  فيلم بابل Babel در سال ٢٠٠٦ به كارگرداني آلخاندرو گونزالس ايناريتو و در كمپاني پارامونت ساخته شد. كساني كه دو فیلم عشق سگي Amores Perros و یا ٢١ گرم 21 Grams  را که آریاگا (فيلمنامه‌نويس) و  ایناریتو (كارگردان) با هم ساخته‎اند، دیده‎اند ساختار تراشه تراشه و پازل‎گونه بابل برایشان آشنا خواهد بود. ایناریتو، در فيلم‌هاي قبلي‌اش نيز، نشان داد كه علاقه‌ي زيادي به روايت‌هاي تو درتو دارد. روشي كه را

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما