اختصاصی

آخرین نقد آثار

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
شوکه‌کننده / نگاهی به فیلم «دختر گمشده» دیوید فینچر
آیا وقتی کسی واقعاً در مکانی حضور نداشته باشد، می‌تواند ناپدید شود؟ به نظر نمی‌رسد این نوع فیلم‌های مهیج که با کم شدن یکی از شخصیت‌ها همراه است غالب مناسبی برای نمایش متافیزیک باشد. اما دیوید فینچر، سازنده‌ی شبکه‌ی اجتماعی، باشگاه مشت‌زنی، زودیاک و هفت فیلم‌سازی نیست که مخاطب خود را آسوده بگذارد. دهمین فیلم فینچر، دختر ناپدیدشده، اقتباس نزدیکی از رمان پرفروش لگان فلین در سال 2012 است که داستان‌ا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.83 (3 رای)
چرخش روایت ها در جهانی محبوس
  قبل از مشاهده ی فیلم ماهی و گربه براساس دانسته های اطلاعاتی، تصور می شود که داستانی تصویری از رستورانی سرراهی در شمال است که به دنبال قتل انسان ها، از گوشت آن ها استفاده می کند. ادامه مطلب: چرخش روایت ها در جهانی محبوس (1) دیدگاه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.88 (4 رای)
پرتاب آدمی به جهان رخدادها
  فیلم تابور، یکی از بهترین آثار هستی‌شناسانه به شمار رفته و این پنداشت، تاویلی معناگرایانه به تعریف ممکن از آن قلمداد می‌گردد. این فیلم در دایره‌ای کنش‌مند از مواجهه‌ی موجود با پدیده های پیرامون به حرکت در آمده و سپس به رجعتی بازنمایانه به نطفه ی هستی چشم می سپارد. ادامه مطلب: پرتاب آدمی به جهان رخدادها (2) دیدگاه‌ها
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
نگاهی به ملودرام «کمپ ایکس ری» با بازی پیمان معادی و کریستین استوارت
  در دورانی که هم‌چنان جدال‌ها بر سر باز ماندن بازداشتگاه‌های گوانتانامو با وجود قول مساعد فرمانده‌ی کل نظامی برای بستن آن‌ها، ادامه دارد، پیتر سالتر، نویسنده و کارگردان، سعی دارد با کمپ ایکس ری Camp X-Ray بر این زخم نمک بپاشد. فیلم روایت زنی (کریستین استوارت) است که به تازگی در یک بازداشتگاه[1] مشغول به خدمت شده است. آن‌گونه که افسر مافوق وظایف این سرباز را تشریح می‌کند، وظیفه‌ی او نه حبس بازد
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
این 3D را فراموش نخواهید کرد!
  آخرین فیلم ژان لوک گدار، بُعد جدیدی به سینمای او اضافه می‌کند. این بعد مثبت و جدید، نه تنها یک دیدگاه تازه به شمار می‌رود بلکه ما را با جریانی جدید مواجه می‌سازد. ادامه مطلب: این 3D را فراموش نخواهید کرد! اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
«امروزِ» سینمای ایران / نگاهی از جاناتان روزنبام
  بررسی سینمای ایران، حتی سینمای معاصر آن، گاه می‌تواند مسئولیتی خطیر باشد. بخشی از آن به دلیل این است که اسامی و حتی عنوان برخی فیلم‌ها می‌تواند به چند طریق بر زبان جاری شود. من در مورد اولین اثر سیدرضا میرکریمی، کودک و سرباز (2000)، تأمل بسیاری کردم تا توانستم آن را در لیست هزار فیلم مورد علاقه‌ام جای دهم. فرد کامپی‌یر نیز پس از تأمل کافی در مورد دومین اثر او یعنی زیر نور ماه (2001)، مقاله‌ای
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
به بهانه‌ی ترجمه‌ی کتاب فلسفه‌ی فیلم نوآر
    تلاش برای پاسخ دادن به چیستی فیلم نوآر احتمالاً یکی از مهم‌ترین سوالات تاریخ مطالعات سینمایی است. در واقع درست از زمان اطلاق شدن عبارت فیلم نوآر از سوی نینو فرانک در سال 1946 در مجله‌ی اکرانِ فرانسه به موج غریب فیلم‌های پس از جنگ جهانی دوم آمریکا تا کنون، کند و کاو در باب حاصل شدن یک تعریف نهایی از این عبارت در بین منتقدان و تئوریسین‌های سینما همچنان ادامه دارد. ادامه مطلب: به بهانه‌ی تر
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)
7  مولفه در طراحی پوستر فیلم‌های مهم: قسمت دوم
4- جذابیت: اشتیاق در بین طرفداران به صورت یکسان به وجود آورید با وجود استودیوهای فیلم‌سازی که خود را با سرعت هر چه تمام‌تر با داستان‌های کمیک وفق می‌دهند تنها طرفداران واقعی هستند که در گیشه حاضر می‌شوند و استودیوها می‌توانند به آن‌ها اتکا کنند که دستاورد تولید جدیدشان را خواهند دید بدون توجه به نظر منتقدان یا جوایز؛ چون به احتمال بسیار زیاد خود آن ها این نکته را می‌دانند و از آن آگاهند. ادامه

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما