اختصاصی

رشته‎های تخصصی در ارتباط با هنر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (5 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
شکوهِ امر بی‌اهمیت | در باب برسونِ سیاسی
    در سکانس پایانی فیلم موشت، موشت لباسی سفید بر تن می‌کند و از سراشیبی کنار یک برکه غلت می‌زند؛ گویی در حال بازی کردن است؛ انگار که حتی در این زندگی فاجعه بار نیز قسمی امکانِ استتیکی وجود دارد. به نظر می‌رسد برسون در حال گفتن آن است که حتی زندگیِ انسانی پست نیز می تواند به نوعی زیبایی دست ‌یابد و از شرایطی که منجر به خلق این طور زندگی شده است، فراروی کند. از دوردست تراکتوری به آهستگی روی زمی
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.75 (8 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
آیا رویا یک جغرافیاست؟ | به بهانه‌ي لوئیس بونوئل
      1 با ظهور جامعه‌ي سرمایه‌داری ارزش مصرف در دوردست‌ها و سرزمین‌های ناشناخته کشف شد. به واقع این رویای تحقق ارزش مصرف بود که انسان را به دورزدن زمین و شناختن جهان جدید وادار کرد. اگر قیمت هر کالایی در همه جا یکسان باشد، دیگر تجارت معنا ندارد. انگیزه‌ي تجارت و اکتشاف هر دو تحقق ارزش مصرف است. مردمان سرزمین‌های گوناگون برای یک کالا ارزش متفاوتی قائل هستند. اما برعکس ارزش مصرف یک کالا هموار
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.67 (3 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
ملکوت، آن‌سوی تپه‌ها
    «مسیح در پاسخ‌ آن‌ها گفت: این معبد را ویران سازید تا آن را در سه روز برپا سازم. گفتند: ما آن را در چهل و شش سال ساختیم، چگونه آن را در سه روز برپا می‌سازی؟ اما مسیح از معبد جسم خود سخن می‌گفت» (یوحنا 2 :19-23) ادامه مطلب: ملکوت، آن‌سوی تپه‌ها اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.71 (7 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
تحلیل جامعه‌شناسی فیلم «به موقع» In Time ساخته اندرو نیکول
مقدمه فیلم به موقع ، با نویسندگی و کارگردانی اندرو نیک‌کول ، در سال 2011 ساخته شده است. موضوع و نقطه تمرکز فیلم مبتنی بر زمان است. زمان، واحد پول قرار گرفته است و بسیار ارزشمند محسوب می‌شود. در این فیلم همه انسان‌ها یک ساعت دارند و به جای چرخش پول در دست مردم هنگام خرید یا فروش، فقط به ساعت خود نگاه می‌کنند و با یک دستگاه زمان‌سنج آن را کم یا زیاد می‌کنند. ادامه مطلب: تحلیل جامعه‌شناسی فیلم «ب
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.29 (7 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
جدال غریزه و تمدن، نگاهی روانکاوانه به فیلم قصه‌های وحشی
  فیلم قصه‌های وحشی ، به نویسندگی و کارگردانی دامیان زیفرون، سلسله‌ای از داستان‌ها است که کاراکتر یا روایت مشترکی آن‌ها را به هم مرتبط نمی‌کند. اگر هیچ اشتراک دیگری در میان نبود، می‌توانستیم چیدمان تصادفی این قطعات را عمیقاً به‌نقد بکشیم. در این صورت قطعاً از جذابیت‌های فیلم نیز کاسته می‌شد. اما ساختار فُرمی و مضمونیِ مشترک میان شش روایتی که پشت سر هم و بدون نظم خاصی به تصویر کشیده شده‌اند از پ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
پایکوبی در مراسم اختگیِ پدر نمادین: بازنمائی بدن مردانه در سینمای پدرو آلمادووار
    شاید برای کسی که چندان با سینمای « پدرو آلمادووار» آشنا نیست ، عبارت ِفیلمسازِ اسپانیائی پیش فرض‌هایی را مبنی بر وجود کلاژهای متنوعی از انواع صحنه‌های گاوبازی ، رقص فلامینگو، گیتارنوازی گروهی کنار آتش ، تصاویر باشکوه کلیساها و...در فیلم های این کارگردان به وجود آورد. انتظاری که به سادگی با تماشای اولین فیلم‌های آلمادووار نقش بر آب می شود. در مقابل به نظر می رسد آنچه جایگزین این صحنه‌های کل
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
تحلیلی فلسفی-جامعه شناختی بر فیلم «بوکه» Bokeh
  پیش از هر چیز، به تشریح عنوان فیلم می‌پردازیم. عنوان فیلم بار معنایی عمیقی را یدک می‌کشد؛ بنابراین ابتدا، به توصیف مختصری از این واژه می‌پردازیم. بوکه افکتی مات یا شکل هنری و زیباشناسانه برای عکاسی است که در نواحی خارج از فوکوس تصویر ایجاد می‌شود. بوکه از محبوب‌ترین موضوعات در عکاسی است. دلیل اینکه چرا این‌قدر، بوکه موردتوجه قرارگرفته، این است که به عکس‌ها جذابیت بصری می‌بخشد و ما را وادار می
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
در قاب گرفتن ِفضای نامرئی: خوانش لویناسی از سینمای برادران داردن
    دست نوشته‌های لوک داردن درباره فیلمسازی‌اش که در‌کتاب Au dos nos images (بر شانه‌های تصاویر ما - 2005) انتشار یافته مدخل تازه‌ای را در پیوند مفاهیم سینمای داردن‌ها با فلسفه اخلاق ِامانوئل لویناس می‌گشاید. این یادداشت‌ها که منتقدان بسیاری آن را با « یادداشت‌هایی درباره سینماتوگراف» نوشته « روبر برسون» مقایسه کرده‌اند حاوی ارجاعات آشکاری به آرای این فیلسوف فرانسوی است. لویناس با طرح بندی دوب

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما