اختصاصی

رشته‎های تخصصی در ارتباط با هنر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.70 (5 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
خوانش رورشاخی از نمایشگاه «سایه» اثر مونا مطهریان، گالری جُرجانی
  اثر انتخاب شده از مجموعه آثار نمایشگاه انفرادی مونا مطهریان با نام سایه، واقع در گالری جُرجانی، 28 فروردین الی 7 اردیبهشت ماه 1394 به نمایش گذاشته شده است. هنرمند با استفاده از ریختن رنگ و پاشیدن آن به روی سطح بوم به شکل‌های مد نظرش رسیده که به نوعی می‌توان آن را شبیه به آزمون روان‌کاوی و فرافکن هرمن رورشاخ معروف به تست رورشاخ دانست. در سال ۱۹۲۰ هرمان رورشاخ، روان‌پزشک سوییسی پس از مطالعه و آ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (3 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
ایده‌ی پرچم؛ تحلیل جامعه‌شناسانه‌ی  فیلم «رد کارپت» با تاکید بر مفهوم هویت ملی
مقدمه «ردکارپت» فیلمی به کارگردانی رضا عطاران است. این فیلم که محصول سال 1392 بوده، ماجرای شخصیتی به نام رضا یکی از اهالی سینما و تئاتر است که بواسطه‌ی علاقه و شیفتگی به سینمای غرب و شخصیت‌های سینمایی غربی عازم سفر به فرانسه و حضور در جشنواره فیلم کن 2013 می‌شود و در این سیر حوادثی برای وی رخ می‌دهد. مقاله‌ی پیش رو با خوانشی جامعه‌شناختی از این فیلم و با تاکید و ابتناء بر مفهوم هویت و ابعاد آن
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (4 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
جامعه به روایت کودکانگی: نگاهی به نمایش «کچلو»
  نمایش کچلو به کارگردانی رضا کشاورز از تاریخ 21 بهمن ماه تا 21 اسفند ماه 93، در تماشاخانه‌ی آو روی صحنه رفت. بی‌شک باید «کـَچـَلو» را نه بازگویی قصه‌های کودکی بلکه بازآفرینی‌ای فرارونده دانست. یعنی بازآفرینی‌ای که به طور همزمان به حفظ و حذفِ برخی از عناصر محتوایی و فُرمیِ اثرِ قدیمی می‌پردازد و بدین‌گونه میان گذشته/تقلید و حال/نوآوری پل می‌زند و این دو را با درگذشتن از مرز آثار هنریِ شناخته شد
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (6 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
ملالت‌های یک تمدن نو ساخته؛ نگاهی به تمدن و سرکوب در فیلم «دندان نیش»
  در فیلم دندان نیش به طور مشخص با چه طرف هستیم؟ با یک جامعه‌ی کوچک پنج نفره که به جز پدر خانواده سایر اعضا ارتباطی با جامعه‌ی بیرون از خود ندارند. به طور مشخص می‌توان مادر را هم از این جمع بیرون گذاشت چرا که او در نقشه‌ها همدست پدر و از محتوای محیط بیرون آگاه است. به این ترتیب با دو دختر و یک پسری طرف هستیم که به طور کامل از جامعه‌ی بیرون جدا شده‌اند، طوری که هرگز با آن ارتباطی ندارند و از منا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
بررسی رسانه در آثار میشاییل هانکه
  ((گرایش به سمت رسانه به عنوان حوزه‌ی مطالعاتی در دهه‌ی 1920 در ایالت متحده‌ی امریکا آغاز گشت))(هورسفیلد،18،1390) فن‌آوری‌های جدید و وسایل ارتباط جمعی مانند رادیو، تلویزیون، سینما و...امروزه مخاطبان بسیار زیادی دارد تا جایی‌که می‌توان گفت در دنیای امروز اساسا هرچه درباره‌ی وقایع بیرون و همسایگان خود و چیزی که چرخه‌ی اطلاعات می‌نامیم از طریق رسانه‌های عمومی به دست آورده‌ایم. ادامه مطلب: بررسی
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
پیرامون پرویز؛ نگاهی به فیلم پرویز از منظری ساختی - کارکردی
مقدمهپرویز فیلمی به کارگردانی مجید برزگر است. این فیلم محصول سال 1391 بوده و روایت زندگی شخصیتی به نام پرویز و زیست اجتماعی وی، ارتباطش با پدر و جامعه‌ی پیرامونش است. پرویز اساساً فیلمی جامعه‌شناختی است. در واقع در این فیلم علت و نحوه‌ی بروز رفتار کاراکتر فیلم از مجرای واکاوی مختصات اجتماعی جهان روایی فیلم قابل تحلیل است (میربابا،1393). بر همین اساس در این مقاله تلاش خواهد شد با اتکاء با بضاعت‌ه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.33 (3 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
کثرت تجربه‌ی سینمایی(درباره‌ی درختِ زندگیِ ترنس مالیک)
ویلیام جیمز در کتاب آخر خود می‌نویسد:باید تنهای تنها در پستو نشست، درها را بست، و فکر کرد به واقعیت در پستو بودن، به شکل نامانوس و غریب بدن در تاریکی(که به گفته‌ی استیونسون باعث ترس کودکان می‌شود)، و به ویژگی‌های عجیب بدنمان. باید به جزییات بیاندیشیم به همان اندازه که به کلیت واقعیت هستی می‌اندیشیم، و آنگاه می‌بینیم که فقط مانوس بودن است که مانع اندیشیدن می‌شود. نه تنها اینکه  چرا هر چیزی  هست، بل
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
اخلاق و سیاست در برخی از فیلم‌های ورنر هرتزوگ
چکیده:در فیلم‌های هرتزوگ می‌توانیم پژوهشی فلسفی را مشاهده کنیم از معنای انسان، مرز میان انسان و طبیعت، عقل و احساس، و سلامت عقل و جنون. ادامه مطلب: اخلاق و سیاست در برخی از فیلم‌های ورنر هرتزوگ اضافه کردن دیدگاه جدید

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما