اختصاصی

رشته‎های تخصصی در ارتباط با هنر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.83 (3 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 ایده‌هایی در باب انسان‌نگاری‌های ایو کلین[1] | ارواحِِ کلین
تصویر شماره 1     در انسان‌نگاری‌های ایو کلین هیچ فیگوری آن هم طبق تعریف کلاسیک آن در متون هنری تشخیص داده نمی‌شود. زیرا در آن‌ها فیگور عملاً محو شده‌اند تا در نهایت یک سایه یا ردپا از خود به جای بگذارد. این‌ کارها به واقع حاشیه‌هایی از حضور فیگور یک زن بر روی بوم نقاشی هستند. به تصویر شماره یک نگاه کنید. ادامه مطلب: ایده‌هایی در باب انسان‌نگاری‌های ایو کلین[1] | ارواحِِ کلین اضافه کردن دیدگا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
مثل فیلم... مثل فلسفه
      -تقابل‌های فیلم و فلسفه: سینما پدیده‌ای است که با روح و تفکر و اوقات فراغت انسان سر وکار دارد. در این میان علوم دیگری مانند ادبیات، نقاشی، فلسفه و... با سینما پیوند برقرار می‌کنند. در رابطه با ارتباط فلسفه و سینما معمولا حالت افراط و تفریط پیش می‌آید. حالت افراطیِ فهمِ این رابطه این است که فلسفه را مدرس سینما دانسته و با بی‌تفاوتی نسبت به ماهیت زیبایی‌شناختی سینما، خواهان نگاه تام و تمام
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (4 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
نشانه-معناشناسي نور در تئاتر ويتسك / تحليل دريافت معنا از طريق حواس
    سخن از نشانه‌شناسي تئاتر اندكي مشكل است زيرا با يك نظام نشانه‌اي سر و كار نداريم؛ بلكه چندين نظام نشانه‌اي در هم آميخته مي‌شود، حركات بدن، گفت‌وگوي ميان بازيگران، صدا، نورپردازي، صحنه‌آرايي و غيره همه در توليد معنا دخيل هستند. در واقع هر نمايشنامه‌اي كه نوشته شده بايد براي اجراي روي صحنه دوباره نوشته شود زيرا همان‌گونه كه آن اوبريفلد مي‌گويد: «هر نوشته تحت قالب نمايشنامه تابع زمان حال است»
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.25 (4 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
کراننبرگ، باروس، دلوز Naked Lunch و بدن بدون اندام‌ها
فیلم Naked Lunch ساخته دیویدکراننبرگ بیشتر درباره‌ی فرایند ویلیام باروس در طول نوشتنِ  Naked Lunch است. فیلم بیشتر از این‌که به داستان شبیه باشد به نوعی چکیده زندگی باروس و گذشته‌اش به حساب می‌آید. در فیلم، ما تلاش باروس برای در‌گذشتن از رنج‌ها و معنا بخشیدن به زندگی‌اش را از خلالِ نوشتن می‌بینیم. او در مقدمه‌ای که برای ویرایش 1985 داستانِ «کوئیر» می‌نویسد به عذاب‌ها و بحران‌های روحی ِناشی از شل
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (1 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
گذارهای زیبایی‌شناختی و فلسفه اخلاقی در مراسم ساری گلین در دشت  سولدوز
پژوهشكده هنر فرهنگستان هنر، «همايش ملي هنرهاي آييني در ايران» را هشتم اسفند در تهران و سيزدهم اسفند 1391 در تبريز برگزار مي‌كند   ادامه مطلب: گذارهای زیبایی‌شناختی و فلسفه اخلاقی در مراسم ساری گلین در دشت سولدوز اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 3.50 (1 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
جلسه سخنرانی دکتر اصغر ایزدی جیران با نام «پژوهش مردم‎شناختی هنر» در دانشگاه الزهرا
به گزارش بخش مردم‎شناسی و هنر آکادمی هنر، انجمن علمی پژوهش‎های هنری ایران با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه الزهراء و انجمن علمی دانشجویی گرافیک دانشگاه الزهراء جلسه سخنرانی با عنوان «پژوهش مردم‎شناختی هنر» برگزار می‎کند. سخنران این جلسه آقای اصغر ایزدی جیران (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) است که در زیر چکیده ارائه ایشان می‎آید. ادامه مطلب: جلسه سخنرانی دکتر اصغر ایزدی جیران با نام «پژوهش مردم‎شنا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 2.75 (2 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
چشم‌اندازهای هویت‌های دوپاره: نگاهی به مجموعه آثار در-میان شقایق مظلومی
آن‎چه یا آن‎که من هستم نسبت نزدیکی دارد با جایی که در آن قرار دارم. من هویت خود را با وابستگی به فضایی جغرافیایی می‌سازم و باز می‌سازم ادامه مطلب: چشم‌اندازهای هویت‌های دوپاره: نگاهی به مجموعه آثار در-میان شقایق مظلومی اضافه کردن دیدگاه جدید
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 0.00 (0 رای)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
کارکردهای مفاهیم روانکاوانه در سینما / بخش اول : فروید - قسمت سوم
    د ) نهاد (id) / من (Ego) / فرامن (SuperEgo) در نظریات فروید ذهن انسان از سه قسمت نهاد ، اگو و سوپراگو شکل یافته است. ادامه مطلب: کارکردهای مفاهیم روانکاوانه در سینما / بخش اول : فروید - قسمت سوم اضافه کردن دیدگاه جدید

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما