اختصاصی

رشته‎های تخصصی در ارتباط با هنر

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.08 (6 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
انریکو روبوستی: نقاش جهان نیچه‌ای
مقدمه انریکو روبوستی نقاش معاصر ایتالیایی سبک منحصر به فردی دارد. او با وفاداری به تکنیک چشم ماهی جهان‌اش را روایت می‌کند. تکنیک چشم ماهی، روشی است که در آن نقاش تصاویر را آنگونه بازنمائی می‌کند که چشم ماهی می‌بیند. ادامه مطلب: انریکو روبوستی: نقاش جهان نیچه‌ای (1) دیدگاه
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.83 (3 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
گربه سگ به روایت فوکو
  مقدمهگربه سگ یک سریال انیمیشنی اثر پیتر هانان آمریکایی است. اولین سری از این کارتون در سال 1998 به روی آنتن رفت و در دهه  80 شمسی از مرکز پخش کودک و نوجوان صدا و سیمای ایران پخش می‌شد. این سریال به صورت قسمت‌های 22 تا 24 دقیقه‌ای در چهار فصل تولید شد که فصل آخر آن در سال 2013 به پایان رسید، روی هم رفته شامل 68 قسمت است. در سال 1998 به عنوان محصول انیمیشنی تلویزیون، یک قسمت از آن برنده "آنی  ا
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (1 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
بررسی "وانهادگی" در آثار میشاییل هانکه
    وانهادگی مفهومی است که به شکل فردی از ابتدای خلقت انسان همراه او بوده است و در جوامع بدوی در مفهوم فردیت و تمایل به احساسات یاس و ناامیدی معنا شده است. توجه بیشتر به این مفهوم با صنعتی شدن جوامع و رفتن هرچه بیشتر گروه‌های انسانی به سمت مدرنیته رخ می‌دهد تا جایی‌که در سال‌های اخیر این مفهوم با وجود آدمی عجین شده است و بدین ترتیب به علوم انسانی و هنرهای گوناگون ورود پیدا کرده است. ادامه مطل
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.00 (3 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
«خانه‌ای رویِ آب»: تحلیلی از منظر دوگانه‌های ارزشی
چکیدهمتن حاضر، سعی دارد تا با روش نشانه‌شناسیِ انتقادی، به تحلیل رمزگانِ موجود در فیلم خانه‌ای روی آب بپردازد. این فیلم در سال 1380 و به کارگردانیِ «بهمن فرمان‌آرا» ساخته شد. در این نوشتار نشان داده می‌شود که این اثر چگونه تناقض‌های فرهنگی-اجتماعیِ موجود در جامعه‌ای که شاهد اولین تجربه‌های پویشِ جامعه‌ی مدنی است را با قرار دادنِ رمزگانِ معرفِ ارزش‌ها و ساختارهایِ سنتیِ جامعه در مقابل رمزگانِ معر
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
تحلیل فیلم قارة هفتم در بستر فلسفة اگزیستانسیالیسم
    چکیده:این مقاله در رابطه با تاثیرات و تقابل‌هایی است که فلسفه و فیلم همچون دو مسیر تفکر بر یکدیگر دارند. فصول مشترکِ بسیاری میان فلسفه و فیلم وجود داردکه آن ها را به یکدیگر نزدیک کرده است. از جمله مباحثی چون وجود، زمان، پرسش از هستی و دعوت انسان به اندیشیدن. همچنین باید دقت داشت که رابطه‌ی فیلم و فلسفه رابطه‌ای یک سویه نیست و فیلم به صرف، وسیله‌ای برای آموزش فلسفه محسوب نمی‌شود، تا آن‌جا که
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (2 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
بالا افتادن؛ نگاهی بر مقوله‌ی تمایز در  فیلم «جاسمین غمگین»
مقدمهجاسمین غمگین  فیلمی به نویسندگی و کارگردانی وودی آلن است. این فیلم که در سال ۲۰۱۳ در آمریکا اکران شد، داستان زندگی جاسمین (کیت بلانشت) زن مُرفه نیویورکی است که بعد از این‌که زندگی و ازدواج‌اش با تاجر ثروتمند یعنی هال (الک بالدوین) تباه می‌شود، به آپارتمان خواهرش می‌رود تا دوباره زندگی‌اش را سروسامان دهد و به زندگی بازگردد. فیلم روایت چند روز از این همراهی و هم‌کناری جاسمین و جینجر است که به
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 5.00 (6 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
جامعۀ نمایش:  نگاهی به بازنمایی مفهوم "نمایش"  در فیلم «کلاهبرداری آمریکایی»
مقدمه کلاهبرداری آمریکایی  علی‌رغم خلاصۀ داستان سرراست و آشنای‌اش، فیلمی خلاقانه با روایتی پیچیده و به لحاظ معنایی چندلایه است. از جملۀ مضامینی که به‌خوبی در تار و پود فیلم تنیده شده، مسئلۀ «نمایش» و هم‌بستگی آن با جعل و دروغ جاری در زیست اجتماعی آمریکا در دوران مورد اشارۀ فیلم است. این مفهوم علاوه بر شخصیت‌ها و ماجراهای فیلم، به تمامی اجزا و ساختار فیلم تسری پیدا کرده و چنان توجه مخاطب را به خو
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 رتبه 4.50 (24 رای)
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
حقیقت و روایت کلاسیک
      مقدمه:این مقاله (Classic Narrative and Truth) به شیوه‌ای که نظریه‌ اجتماعی و سینمای جهان مدرن را به نمایش می‌گذارد، می‌پردازد. در این بررسی به دنبال نظریه‌ اجتماعی و کنش اجتماعی هستیم. کنش اجتماعی مستقل (مستقل از ساختار) ایده‌ای است که افراد در درون موقعیت‌های اجتماعی محدود (تحت فشار) دست به انتخاب آزاد می‌زنند. ما به سینما به مثابه‌ی یک روایت کلاسیک نگاه می‌کنیم و هم‌چنین به اهمیت کنش

پیشنهاد کتاب

باستان شناسی سینما